Cześć,
Mam problem z mechanizmem podnoszenia i opuszczania tylnej szyby w klapie bagażnika.
Problem był już wałkowany, przejrzałem kilkadziesiąt tematów na różnych forach, zastosowałem się do zaleceń ale nic nie pomogło.
Problem polega na dziwnym zachowaniu podnośnika.
Po kupnie samochodu linka od opuszczania była zerwana i szyba była cały czas w górze.
Wymieniłem linki ale nie podłączyłem do silnika, bo chciałem sprawdzić czy działa poprawnie i nie zerwie ponownie linki.
Dobrze że sprawdziłem, bo bym pozbył się linek.
Silnik kręci na maksa w dół po otwarciu klapy bagażnika. Po zamknięciu nie kręci w górę a po ponownym otwarciu znowu kręci na maksa w dół. Tak za każdym razem. Dodatkowo, szyba zamyka się z kluczyka i z przełącznika lecz jeśli puszczę w trakcie podnoszenia silnik znowu kręci na maksa w dół i pika centralka sterownika. Jak otwieram z przełącznika to także słychać piszczenie.
Odłączałem klemy akumulatora i kalibrowałem szybę, nie pomogło.
Czyscilem styki nie pomogło.
Sprawdzałem przekaźniki pod tapicerka z prawej strony bagażnika są ok
Sprawdzałem czy silnik pod obciążeniem się zatrzyma ale nie, ciągnie dalej z dużą siłą, która byłaby w stanie zerwać linki.
Czy ktoś wie w jaki sposób sterownik wie że szyba jest już na dole i zatrzymuje silnik w tej pozycji. Bo ewidentnie w tym tutaj jest problem.
Auto to Freelander 2000r. 1.8 benzyna. Przekładka z Anglika.
W manualu jest enigmatycznie brzmiące zdanie:
(...) calibration can fail for the following reasons:
-
-Window does not acheive a stall.
Calibration fail pasuje do dźwięku, ale jak "stall" jest wykrywany tego w tym momencie nie wiem.
Pamiętam że na jakimś forum w wątku dotyczącym wymiany linki w klapie była wzmianka że w silniku jest jakiś czujnik, nie mogę odkopać tego wątku, nie przypominam sobie nic takiego przy rozkręcaniu.
Jeżeli sterownik działa na zasadzie wykrywania "zwarcia" przeciążonego silnika to bieda przekładka (np na kablach sieciowych zamiast 2,5mm^2 lub kable łączone na ślinę) może zaburzać pomiar - rezystancja linii.
W wolnej chwili zerknę na schematy i zedytuje post jeżeli ktoś mądrzejszy się do tej pory nie wypowie.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Land Rover Freelander ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.