W przypływie weny postanowiłem napisać co nieco o zakupie używanego Freelandera, wersji td4 (inne silniki tylko widywałem).
1. Napęd czyli największy minus tego samochodu.
Aby nie wpakować się w morze wydatków warto sprawdzić napęd freelandera.
Ceny jakie podaję są orientacyjne wg mojej wiedzy z kiedyś tam.
Sprzęgło wisko (2 200 PLN) - sklejone sprzęgło to norma w tych samochodach kupowanych w Polsce. Prawdopodobnie dlatego, że nie daje jako tako objawów w postaci stukania, czy piszczenia, a jest dość drogie.
Sklejone obciąża nadmiernie reduktor, ale prowadzi też do uszkodzeń tylnego mostu
Reduktor (IRD) - (1700 PLN używany) - zajechany reduktor to konsekwencja problemów z przeniesieniem napędu.
Jak sprawdzić? Na pełnym skręcie samochód powinien przyhamowywać i nic nie powinno stukać, czy piszczeć.
Wał - czy nie jest krzywy, czy podpory są w znośnym stanie i czy krzyżaki nie są wywalone
Tylny most - sprawdzenie, czy nie ma luzów i czy nie stuka
2. Zawieszenie - częste uszkodzenia to niesprawne amortyzatory, uszkodzone łożyska, czy kolumny, no i standard - łączniki stabilizatora i przerdzewiałe końcówki drążka kierowniczego.
3. Wiązka wtryskiwaczy i same wtryski - przyjechał do mnie ostatnio egzemplarz z działającymi 2 wtryskami, bo wiązka była padnięta
4. Świece żarowe - jeśli nikt ich nie wymieniał, to nagar spowoduje ich ukręcenie i urwanie. Da się to zrobić bez zdejmowania głowicy, ale trzeba kombinować (u mnie wpadła do komory i trzeba było magnesu i kamerki, żeby wyczarować bez zdejmowania).
5. Jeśli to przekładka to klima i nawiewy, bo często gęsto nie zmieniają tego "fachowcy" i w związku z tym nie ma nadmuchu do kabiny
6. Przekładka c.d. - maglownica - zdarza się, że montują maglownice od bodaj opla, które są mniej wytrzymałe i przystosowane do mniejszych obciążeń. Przez taką maglownicę zwiększa się też znacznie promień skrętu, a freelander i tak ma sam z siebie dość duży.
7. Przełożenie foteli (często, gęsto fotele zostają te same, czyli kierowca siedzi jak pasażer w angliku).
8. Wypytanie, jakie oleje i co ile lał właściciel (sprawdzenie korków, czy da się odkręcić, bo później może czekać niespodzianka, jak nie da się odkręcić korka wlewowego od ird, albo tylnego mostu)
Do tego dochodzą normalne sprawy, których trzeba dopilnować przy zakupie każdego samochodu.
Mam nadzieję, że trochę pomogłem
Temat przykleiłem - mustang1 _________________ Nie miałem problemów, więc kupiłem freelandera.
Nie jestem mechanikiem, nie prowadzę warsztatu, nie pytaj o możliwość podstawienia samochodu (robię to w wolnym czasie).
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Land Rover Freelander ) Oceń swoje auto
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.