Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
krs1
Debiutant
Dołączył: 17 Mar 2011 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: mb 190 2.3 1991r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 21 Gru 2011, 11:45
Temat postu: Nie grzeje w srodku czy zapowietrzony? |
|
|
Witam.
Objawy sa takie , ze auto zacznie grzac jednak po kilku kilometrowej jezdzie lodowa z nawiewow. Wymienilem termostat, przeplukalem centralke i dalej nic. Temperature trzyma na polowie skali. Weze dochodzace do centralki ten pierwszy co idzie do pompy jest lekko cieply czasami goracy a ten drugi co idzie do glowicy przewaznie zimny a jak grzeje to cieply ale to logiczne. Chlodnica ciepla tylko powrot z niej ten wezyk co wchodzi do trojnika i zbiorniczka jest zimny i jak go zdejme to nie leci z niego nic tylko jak mocno przegazuje to wtedy toche powietza i plyn.
Zalewalem go z kazdej strony przez wszystkie weze i wtedy grzal tylko , ze przez ok 3-4 min i znowu lodowa.
Jeszcze wywala mi plyn przez korek jak go przegonie a jak zgasze ucieka powietrze a korka nie da sie odkrecic bo jest za wysokie cisnienie i wywala. Korek zalozylem nowy.
Czy to jest wina zapowietrzonego ukladu jak tak to jak go odpowietrzyc? Czy pompy wody czy uszczelki pod glowica?. Auto pali w mrozy na dotyk.
Pompe odkrecilem i ma metalowy wirnik wiec jest ok chyba poza tym widac, ze byla wymieniana.
Pomoze ktos? |
|
Powrót do góry |
|
|
t15690b
Stały Bywalec
Dołączył: 14 Lut 2010 Posty: 113 Skąd jesteś (miejscowość / region): Cieszyn Posiadane auto: Freelander 00 1.8
Piwa: 8/3
|
Wysłany: Sro 21 Gru 2011, 15:56
Temat postu: Re: ( Land Rover Discovery ) Nie grzeje w srodku czy zapowietrzony? |
|
|
sprawdź sobie obecność co2 w płynie chłodzącym, może być zwalona uszczelka pod głowicą, pęknięta głowica i dmucha ciśnieniem w układ chłodzenia... |
|
Powrót do góry |
|
|
dociekliwy
Auto Maniak
Dołączył: 06 Gru 2009 Posty: 1512 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kraków Posiadane auto: Gr.C4Picasso 1,6HDi, Freelander 1.8; Ulysse2,0; Idea 1,4
Piwa: 103/3
|
Wysłany: Sro 21 Gru 2011, 17:01
Temat postu: Re: ( Land Rover Discovery ) Nie grzeje w srodku czy zapowietrzony? |
|
|
Cytat: | wywala mi plyn przez korek jak go przegonie a jak zgasze ucieka powietrze a korka nie da sie odkrecic bo jest za wysokie cisnienie i wywala |
kompresja w układzie chłodzenia - czapka w góre jak Mr.Mick mawia
sprawdż czy zamiast oleju nie masz emulsji
jak tak- to natychmiastowo stop maszyna , i czy w zbiorniku wyr. płynu nie ma tłustych plam |
|
Powrót do góry |
|
|
tom3653
Stały Bywalec
Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 112 Skąd jesteś (miejscowość / region): Z daleka Posiadane auto: DISCOVERY 300tdi 97r. PUNTO 1.1 96r.Mondeo MK2 98r.BMW 530d Punto II 1.2
Piwa: 3/5
|
Wysłany: Sro 21 Gru 2011, 20:41
Temat postu: Re: ( Land Rover Discovery ) Nie grzeje w srodku czy zapowietrzony? |
|
|
Witam ja tak miałem dokładnie rok temu, męczyłem się z miesiąc z
ogrzewaniem aż wywaliło mi uszczelkę pod głowicą i była kapa
Tak więc z tym korkiem co piszesz to u mnie było dokładnie tak samo, nawet jechałem po nowy ale 300m przed warsztatem wyrąbało uszczelkę. |
|
Powrót do góry |
|
|
krs1
Debiutant
Dołączył: 17 Mar 2011 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: mb 190 2.3 1991r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 21 Gru 2011, 22:28
Temat postu: Re: ( Land Rover Discovery ) Nie grzeje w srodku czy zapowietrzony? |
|
|
Zwartosc co2 mam zamiar sprawdzic jutro bo myslalem o uszcelce ale rano pali na dotyk a w oleju nie ma plynu i odwrotnie tez nie. Dzis wyjalem termostat i grzeje lekkim chlodem ale ciagle tyle , ze ciosnienie w ukladzie jest za duze caly czas. |
|
Powrót do góry |
|
|
Reklama
|
Wysłany: Sro 21 Gru 2011, 22:28
Temat postu: reklama |
|
|
|
|
Powrót do góry |
|
|
tom3653
Stały Bywalec
Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 112 Skąd jesteś (miejscowość / region): Z daleka Posiadane auto: DISCOVERY 300tdi 97r. PUNTO 1.1 96r.Mondeo MK2 98r.BMW 530d Punto II 1.2
Piwa: 3/5
|
Wysłany: Czw 22 Gru 2011, 00:23
Temat postu: Re: ( Land Rover Discovery ) Nie grzeje w srodku czy zapowietrzony? |
|
|
Jak dla mnie to uszczelka, ogrzewania i tak nie spodziewaj się w tym aucie
dużego ja po wymianie uszczelki zamontowałem pompę od webasto,
która dodatkowo wymusza obieg wody, jest cieplej.
A wymiana nagrzewnicy to niestety gruba sprawa, po prostu
kupa roboty.
Jak już wybija Ci ciśnienie zbiornikiem wyrównawczym to jak już pisałem
szykuj się na wymianę uszczelki, niestety. Ale kto wie może byc
coś innego. |
|
Powrót do góry |
|
|
krs1
Debiutant
Dołączył: 17 Mar 2011 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: mb 190 2.3 1991r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Pią 23 Gru 2011, 10:21
Temat postu: Re: ( Land Rover Discovery ) Nie grzeje w srodku czy zapowietrzony? |
|
|
dzisiaj sprawdze co2 i napisze jak cos wieczorem |
|
Powrót do góry |
|
|
markus gażnikus
Debiutant
Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość / region): lasy podwarszawskie Posiadane auto: Range Rover 2.5TD,1996. SAM Jaguar 4.2 roadster
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 01 Sty 2012, 12:26
Temat postu: j.w |
|
|
Walczę z tym samym, czasem jeżdżę cały dzień i nic, czasem strzałka termometru idzie sobie do ostatniej białej kreski i wraca, wtedy ginie ogrzewanie. Gdy strzałka wróci w okolicę srodka ogrzewanie wraca. podejrzewam zapowietrzony układ (wymieniałem termostat) lub zablokowany przewód odpowietrzenia chłodnicy. _________________ Życie zaczyna się po "62"!!!!!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
krs1
Debiutant
Dołączył: 17 Mar 2011 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: mb 190 2.3 1991r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 04 Sty 2012, 00:25
Temat postu: Re: ( Land Rover Discovery ) Nie grzeje w srodku czy zapowietrzony? |
|
|
Wymieniona uszzelka pod glowica i zrobione. Tak na marginesie jekie powinny byc luzy na zaworach ssacym a jakie na wydechu w tym silniku 2.5 tdi? |
|
Powrót do góry |
|
|
krs1
Debiutant
Dołączył: 17 Mar 2011 Posty: 15 Skąd jesteś (miejscowość / region): Kielce Posiadane auto: mb 190 2.3 1991r
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 04 Sty 2012, 00:32
Temat postu: Re: ( Land Rover Discovery ) Nie grzeje w srodku czy zapowietrzony? |
|
|
Po uszczelce ciezko bylo stwierdzic , zadnych typowych objawow. Ale zrobione i jest dobrze . Prawie zaraz po odpale leci cieple powietrze z nawiewow. Plyn tak jak ma byc nic nie wyrzuca spod korka.
Czasem nieprawdopodobne staje sie realnym rozwiazaniem na wszystko. |
|
Powrót do góry |
|
|
markus gażnikus
Debiutant
Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość / region): lasy podwarszawskie Posiadane auto: Range Rover 2.5TD,1996. SAM Jaguar 4.2 roadster
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Nie 08 Sty 2012, 11:39
Temat postu: j.w. |
|
|
Okazało się, że układ chłodzenia zapowietrzał się przez uszkodzony korek w zbiorniku wyrównawczym. Padł zawór zwrotny w korku (otworek do niego jest pomiędzy oringami) po za tym odpowietrzanie układu zgodnie z instrukcja warsztatową jest do dupy. Żeby odpowietrzyć chłodnicę należy, postawić auto "pod górkę", by chłodnica była wyżej od zbiornika wyrównawczego, zdjąć korek wlewu, zapuścić silnik, zdjąć wężyk odpowietrzenia z chłodnicy i, gdy zacznie płynąć płyn bez powietrza założyć wężyk. Dotyczy P38 z silnikiem BMW. _________________ Życie zaczyna się po "62"!!!!!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
tom3653
Stały Bywalec
Dołączył: 19 Gru 2010 Posty: 112 Skąd jesteś (miejscowość / region): Z daleka Posiadane auto: DISCOVERY 300tdi 97r. PUNTO 1.1 96r.Mondeo MK2 98r.BMW 530d Punto II 1.2
Piwa: 3/5
|
Wysłany: Nie 08 Sty 2012, 17:17
Temat postu: Re: j.w. |
|
|
markus gażnikus napisał: | Okazało się, że układ chłodzenia zapowietrzał się przez uszkodzony korek w zbiorniku wyrównawczym. Padł zawór zwrotny w korku (otworek do niego jest pomiędzy oringami) po za tym odpowietrzanie układu zgodnie z instrukcja warsztatową jest do dupy. Żeby odpowietrzyć chłodnicę należy, postawić auto "pod górkę", by chłodnica była wyżej od zbiornika wyrównawczego, zdjąć korek wlewu, zapuścić silnik, zdjąć wężyk odpowietrzenia z chłodnicy i, gdy zacznie płynąć płyn bez powietrza założyć wężyk. Dotyczy P38 z silnikiem BMW. |
Twój silnik to zupełnie coś innego, jeżeli się nie mylę to były też
montowane w oplu omedze. |
|
Powrót do góry |
|
|
markus gażnikus
Debiutant
Dołączył: 13 Sty 2010 Posty: 26 Skąd jesteś (miejscowość / region): lasy podwarszawskie Posiadane auto: Range Rover 2.5TD,1996. SAM Jaguar 4.2 roadster
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Wto 10 Sty 2012, 12:09
Temat postu: j.w. |
|
|
Po prostu pomyliłem dział dotyczyło to RR 2.5DSE...sorry! _________________ Życie zaczyna się po "62"!!!!!!!! |
|
Powrót do góry |
|
|
mysiek72
Czytelnik
Dołączył: 06 Sie 2013 Posty: 3 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Land Rover Discovery 300tdi
Piwa: 0/0
|
Wysłany: Sro 07 Sie 2013, 00:42
Temat postu: prosto rozwiązanie problemu braku ogrzewania w disco 300tdi |
|
|
Witam!
Walczyłem z moim ogrzewaniem prawie rok. Wykonałem kilka modyfikacji układu chłodzenia i teraz działa.
Problemem jest miejsce zainstalowania zbiornika wyrównawczego. Po prostu jest on sporo za nisko w stosunku do silnika, a w szczególności do termostatu i chłodnicy. Niestety ale w silnikach 300tdi bardzo często występuje mikro bąbelkowanie na połączeniu głowicy z uszczelką i jeżeli mamy zbiornik wyrównawczy niżej niż najwyższy punkt silnika to istnieje bardzo duże prawdopodobieństwo że to powietrze pozostanie w okolicy głowicy z powodu bzdurnych zaworów na wężu łączącym termostat i chłodnice ze zbiornikiem wyrównawczym i w końcu będziemy mieli wiecej powietrza w nagrzewnicy niż płynu. Jeżeli nic nie zadziałamy to skończy to się przegrzaniem głowicy i wymianą uszczelki. Zamontowalem go obok zbiornika płynu do spryskiwcza i podniosłem tak aby środek zbiornika był wyżej niż korek odpowietrzajacy przy termostacie. Wymagało to również wycięcia dziury w masce i dorobienia ekstra osłony ale to pikuś w porównaniu do uzyskanych efektów. Mam cały czas ogrzewanie. Zainteresowanym mogę przesłać szczegóły.
Pozdrawiam
Pozdrawiam |
|
Powrót do góry |
|
|
|