Dołączył: 02 Gru 2007 Posty: 2 Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź Posiadane auto: Jeszcze Pajero 2.3 TD, już DIscovery 200TDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 20 Mar 2008, 21:30
Temat postu:
Dzwignia Reduktora Land Rover Discovery 200TDI 1993r.
Witam "ewentualnych" czytelników moich wypocin.
Jestem od 3 tygodni (szczęśliwym*) (nieszczęśliwym*) właścicielem ustrojstwa opisanego w temacie.
Przez te 3 tygodnie przejechałem około 3500 km po czarnym. bez żadnych sensacji.
Przy przekraczaniu 95 km/h biło w kierownicę niczym w sztukasie przed zrzutem bomb, ale wyważenie kół (dokładne na 0/0 do 5/5_ w zaprzyjażnionym warsztacie wulkanizacyjnym temat załatwiło i jest spoko!.
Wymiana rozrządu umówiona - 800 do 900 szelestów razem z robocizną.
Oleje (dwa wiadra !!) i filtry zamówione.
Silnik pali na dotyk, nie dymi i oleju nie bierze, suchy, skrzynie i mosty tudzież.
Nawt z kul przegubów nie ciecze.
Wiem, wiem, w Land Roverze jak sucho to oleju niet - ale sprawdzałem u mienia jest.
Jest tylko jeden problem - dzwignia reduktora.
Porusz się w osi Hi-Low luźno bez oporu zatrzasków, Hi załącza ale w sposób powiedziałbym bez przekonania - nie czuć pracy zatrzsku.
Po przestawieniu w neutral lub Low jest tylko neutral - również bez wyczucia zatrzasków.
Przesunięcie w bok powoduje zaświecenie kontrolki blokady, czy działa nie
sprawdziłem bo nie chcę rezykować pozostania bez napędu!.
Podejrzewam (i oby tylko tak było!!!) że jest coś nie tak z cięgłem załączającym - się wyrobiło - rozkontrowało lub "cuś" podobnego. Nie wiem jak się za to zabrać - może ktoś coś wie - każde info na wagę złota.
Miło mojej osobie że mój post jest pierwszy - niechcący zostałem najstarszym użytkownikiem - i faktyczne w tym roku 60 mi stuknie.
Pozdrawiam i do dyskusji zapraszam, ach to (*) - znaczy niepotrzebne skreślić.
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): z miasta Posiadane auto: Land Rover Discovery 95' 3,9 benzin :) i firmowe sprinterki
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Lip 2008, 18:29
Temat postu:
Re: ( Land Rover Discovery ) Dzwignia Reduktora Land Rover Discovery 200TDI 1993r.
Witam, z tego co zobaczyłem u siebie i wyczytałem na angielskich forach to sprawa ma się tak (mam disco z 95r.) dźwignia powinna działać następująco.. pionowo czyli z zakresu low do Neutral i High gdzie Low jeździmy po asfalcie a high w terenie, na neutral nic nie zrobimy, w sumie nawet nie wiem po co jest.. do holowania? i dalej, z każdej pozycji pionowej powinno się dać przejść w blokadę dyferencjału czyli w lewą stronę. Są dwa sposoby na włączanie tych wszystkich trybów, dla zaawansowanych driverów i druga metoda łatwiejsza dla powiedzmy większości kierowców lub po prostu tych którzy nie znają się na rzeczy Metody te są opisane w Owner's Book, pierwsza polega na tym aby podczas wolnej jazdy używać przekładni a druga opisuje posługiwanie się dźwignią podczas postoju z najlepiej włączonym hamulcem ręcznym. Myślę że twój problem sprowadza się do tego że używasz tej metody dla niezaawansowanych kierowców, u mnie wygląda to tak : włączam hamulec, daje na neutral (mam automat ) i wtedy dźwignią na High przez neutral, nie słyszę żadnego efektu tego ruchu gałką, dopiero po ruszeniu pojazdem do przodu słychać jak się włącza reduktor ( głośny brzdęk) od razu czuć że disco się wolniej porusza i lepiej sobie radzi w terenie. Mam nadzieję że twój problem polega jedynie na tym. Ja ma gorzej ponieważ nie mogę włączyć blokady dyferencjału, ponieważ był on nie używany i zaśniedział (mam taką nadzieję) odkręciłem pokrywę i spryskałem wd40 ale nie pomogło i będę musiał wykręcić skrzynkę aby ją otworzyć, spryskać i rozruszać, mam nadzieję ze pomoże.
Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 97 Skąd jesteś (miejscowość / region): z miasta Posiadane auto: rant lower dyskowery trzy litry turbodizelinterkuler 5dźwi, niepelnoletni
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 10 Sie 2008, 14:51
Temat postu:
Re: ( Land Rover Discovery ) Dzwignia Reduktora Land Rover Discovery 200TDI 1993r.
egonszef napisał:
Witam, z tego co zobaczyłem u siebie i wyczytałem na angielskich forach to sprawa ma się tak (mam disco z 95r.) dźwignia powinna działać następująco.. pionowo czyli z zakresu low do Neutral i High gdzie Low jeździmy po asfalcie a high w terenie, na neutral nic nie zrobimy, w sumie nawet nie wiem po co jest.. do holowania?
Witam...
Za przeproszeniem bredzisz... po prawej stronie malej dzwigni masz pozycje L-N-H co oznacza
Low=niskie biegi czyli terenowe
N=neutral (wcale nie sluzacy do holowania) sluzacy przy innych wersjach landrovera do podlaczenia PTO i jego uzywania.
H=biegi wysokie czyli sluzace do jazdy po drogach twardych
po lewej mamy te same przelozenia i dodatkowo blokade centralnego mechanizmu rozznicowego, ot tyle z filozofii...
Jesli jezdzisz po asfalcie na low,to wspolczuje...
Dołączył: 21 Lip 2008 Posty: 7 Skąd jesteś (miejscowość / region): z miasta Posiadane auto: Land Rover Discovery 95' 3,9 benzin :) i firmowe sprinterki
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 02 Wrz 2008, 12:26
Temat postu:
Re: ( Land Rover Discovery ) Dzwignia Reduktora Land Rover Discovery 200TDI 1993r.
Po asfalcie zrobiłem dopiero co może ze 200 km, w tym przyprowadziłem sobie auto z wawy (on ze szwajcarii nim przyjechał ) i rozkręciłem wnętrze. I sam przyznam że nie pamiętam na jakiej pozycji była dźwignia gdy jeździłem. co by nie mówić dzięki za info.
Mam takie pytanie można by powiedzieć dziwne.. mianowicie gdzie się trzyma klucze do odkręcania kół?? bo ja u siebie znalazłem jedynie lewarek pod maską a klucze pewnie ktoś zakosił, pytam bo głupio będzie jeżeli się okaże że wożę ze sobą 2 komplety, a i muszę dokupić oddzielnie kluczyk do śruby zabezpieczającej a może się okazać że leży na swoim miejscu gdzieś
Sprawdziłem jak to jest u mnie, na naklejce przy dźwigni ustawienia są jakby na odwrót do tego co zapamiętałem Dla wyjaśnienia:
L
N
H
tak więc mając dźwignię w dolnej pozycji jeździłem po asfalcie, a muszę przyznać że się już wystraszyłem i zacząłem obawiać o moje odczucia podczas jazdy, no że coś mam schrzanione
Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 97 Skąd jesteś (miejscowość / region): z miasta Posiadane auto: rant lower dyskowery trzy litry turbodizelinterkuler 5dźwi, niepelnoletni
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 11 Paź 2008, 15:16
Temat postu:
Re: ( Land Rover Discovery ) Dzwignia Reduktora Land Rover Discovery 200TDI 1993r.
egonszef napisał:
Po asfalcie zrobiłem dopiero co może ze 200 km, w tym przyprowadziłem sobie auto z wawy (on ze szwajcarii nim przyjechał ) i rozkręciłem wnętrze. I sam przyznam że nie pamiętam na jakiej pozycji była dźwignia gdy jeździłem. co by nie mówić dzięki za info.
Mam takie pytanie można by powiedzieć dziwne.. mianowicie gdzie się trzyma klucze do odkręcania kół?? bo ja u siebie znalazłem jedynie lewarek pod maską a klucze pewnie ktoś zakosił, pytam bo głupio będzie jeżeli się okaże że wożę ze sobą 2 komplety, a i muszę dokupić oddzielnie kluczyk do śruby zabezpieczającej a może się okazać że leży na swoim miejscu gdzieś
Sprawdziłem jak to jest u mnie, na naklejce przy dźwigni ustawienia są jakby na odwrót do tego co zapamiętałem Dla wyjaśnienia:
L
N
H
tak więc mając dźwignię w dolnej pozycji jeździłem po asfalcie, a muszę przyznać że się już wystraszyłem i zacząłem obawiać o moje odczucia podczas jazdy, no że coś mam schrzanione
klucz od kol oraz trojkat i rurke do lewarka powinienes miec pod tylnym siedzeniem...nawet sa tam paski do utrzymania tego w porzadku...
Re: ( Land Rover Discovery ) Dzwignia Reduktora Land Rover Discovery 200TDI 1993r.
witam ,
mam problem z dzwignia przlaczajaca tryb pracy skrzyni biegow. Przez caly czas swieci sie pomaranczowa kontrolka na dwie osie ale auto jedzie na jednej osi ( tylnej ) w trybie szosowym. dodatkowo dzwignia przelacza tylko w lewo do przodu ( z trudem ) i jade wolno na terenowym , niestety nie wiem czy na cztery czy na dwa kola.
Czy moze ktos mial podobne problemy lub ma pojecie co z tym zrobic. Osobiscie nie przeszkadza mi to ale zbliza sie zima i boje sie niespodzianek na sliskiej nawierzchni,
Dołączył: 10 Sie 2008 Posty: 97 Skąd jesteś (miejscowość / region): z miasta Posiadane auto: rant lower dyskowery trzy litry turbodizelinterkuler 5dźwi, niepelnoletni
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 21 Lis 2009, 00:23
Temat postu:
Re: ( Land Rover Discovery ) Dzwignia Reduktora Land Rover Discovery 200TDI 1993r.
jakim cudem disco moze jachac na tylnym napedzie jak TO AUTO MA STAŁY NAPĘD NA CZTERY KOŁA
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Land Rover Discovery ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.