Land Rover

ogłoszeniaceny używanychwiadomościforumczęścioponylinkitapetyopiniedekoder VIN
  FAQ    Szukaj    Użytkownicy    Regulamin    Grupy    Czat    Rejestracja 
  Profil    Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości    Zaloguj    iboi - ogłoszenia

( Land Rover Discovery ) Dzwignia Reduktora Land Rover Discovery 200TDI 1993r.



 
postów na stronie: 10 20 50
   Forum LAND ROVER Forum Strona Główna -> ( Land Rover Discovery ) Porady, problemy techniczne
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Fuks

Czytelnik



Dołączył: 02 Gru 2007
Posty: 2
Skąd jesteś (miejscowość / region): Łódź
Posiadane auto: Jeszcze Pajero 2.3 TD, już DIscovery 200TDI
Piwa: 0/0
Wysłany: Czw 20 Mar 2008, 21:30
Temat postu:

Dzwignia Reduktora Land Rover Discovery 200TDI 1993r.


Witam "ewentualnych" czytelników moich wypocin.
Jestem od 3 tygodni (szczęśliwym*) (nieszczęśliwym*) właścicielem ustrojstwa opisanego w temacie.
Przez te 3 tygodnie przejechałem około 3500 km po czarnym. bez żadnych sensacji.
Przy przekraczaniu 95 km/h biło w kierownicę niczym w sztukasie przed zrzutem bomb, ale wyważenie kół (dokładne na 0/0 do 5/5_ w zaprzyjażnionym warsztacie wulkanizacyjnym temat załatwiło i jest spoko!.
Wymiana rozrządu umówiona - 800 do 900 szelestów razem z robocizną.
Oleje (dwa wiadra !!) i filtry zamówione.
Silnik pali na dotyk, nie dymi i oleju nie bierze, suchy, skrzynie i mosty tudzież.
Nawt z kul przegubów nie ciecze.
Wiem, wiem, w Land Roverze jak sucho to oleju niet - ale sprawdzałem u mienia jest.
Jest tylko jeden problem - dzwignia reduktora.
Porusz się w osi Hi-Low luźno bez oporu zatrzasków, Hi załącza ale w sposób powiedziałbym bez przekonania - nie czuć pracy zatrzsku.
Po przestawieniu w neutral lub Low jest tylko neutral - również bez wyczucia zatrzasków.
Przesunięcie w bok powoduje zaświecenie kontrolki blokady, czy działa nie
sprawdziłem bo nie chcę rezykować pozostania bez napędu!.
Podejrzewam (i oby tylko tak było!!!) że jest coś nie tak z cięgłem załączającym - się wyrobiło - rozkontrowało lub "cuś" podobnego. Nie wiem jak się za to zabrać - może ktoś coś wie - każde info na wagę złota.
Miło mojej osobie że mój post jest pierwszy - niechcący zostałem najstarszym użytkownikiem - i faktyczne w tym roku 60 mi stuknie.
Pozdrawiam i do dyskusji zapraszam, ach to (*) - znaczy niepotrzebne skreślić.
Powrót do góry
egonszef

Czytelnik



Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): z miasta
Posiadane auto: Land Rover Discovery 95' 3,9 benzin :) i firmowe sprinterki
Piwa: 0/0
Wysłany: Pon 21 Lip 2008, 18:29
Temat postu:

Re: ( Land Rover Discovery ) Dzwignia Reduktora Land Rover Discovery 200TDI 1993r.


Witam, z tego co zobaczyłem u siebie i wyczytałem na angielskich forach to sprawa ma się tak (mam disco z 95r.) dźwignia powinna działać następująco.. pionowo czyli z zakresu low do Neutral i High gdzie Low jeździmy po asfalcie a high w terenie, na neutral nic nie zrobimy, w sumie nawet nie wiem po co jest.. do holowania? i dalej, z każdej pozycji pionowej powinno się dać przejść w blokadę dyferencjału czyli w lewą stronę. Są dwa sposoby na włączanie tych wszystkich trybów, dla zaawansowanych driverów i druga metoda łatwiejsza dla powiedzmy większości kierowców lub po prostu tych którzy nie znają się na rzeczy Smile Metody te są opisane w Owner's Book, pierwsza polega na tym aby podczas wolnej jazdy używać przekładni a druga opisuje posługiwanie się dźwignią podczas postoju z najlepiej włączonym hamulcem ręcznym. Myślę że twój problem sprowadza się do tego że używasz tej metody dla niezaawansowanych kierowców, u mnie wygląda to tak : włączam hamulec, daje na neutral (mam automat ) i wtedy dźwignią na High przez neutral, nie słyszę żadnego efektu tego ruchu gałką, dopiero po ruszeniu pojazdem do przodu słychać jak się włącza reduktor ( głośny brzdęk) od razu czuć że disco się wolniej porusza i lepiej sobie radzi w terenie. Mam nadzieję że twój problem polega jedynie na tym. Ja ma gorzej ponieważ nie mogę włączyć blokady dyferencjału, ponieważ był on nie używany i zaśniedział (mam taką nadzieję) odkręciłem pokrywę i spryskałem wd40 ale nie pomogło i będę musiał wykręcić skrzynkę aby ją otworzyć, spryskać i rozruszać, mam nadzieję ze pomoże.
Powrót do góry
lr_olek

Dyskutant



Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 97
Skąd jesteś (miejscowość / region): z miasta
Posiadane auto: rant lower dyskowery trzy litry turbodizelinterkuler 5dźwi, niepelnoletni
Piwa: 1/0
Wysłany: Nie 10 Sie 2008, 14:51
Temat postu:

Re: ( Land Rover Discovery ) Dzwignia Reduktora Land Rover Discovery 200TDI 1993r.


egonszef napisał:
Witam, z tego co zobaczyłem u siebie i wyczytałem na angielskich forach to sprawa ma się tak (mam disco z 95r.) dźwignia powinna działać następująco.. pionowo czyli z zakresu low do Neutral i High gdzie Low jeździmy po asfalcie a high w terenie, na neutral nic nie zrobimy, w sumie nawet nie wiem po co jest.. do holowania?



Witam...

Za przeproszeniem bredzisz... po prawej stronie malej dzwigni masz pozycje L-N-H co oznacza
Low=niskie biegi czyli terenowe
N=neutral (wcale nie sluzacy do holowania) sluzacy przy innych wersjach landrovera do podlaczenia PTO i jego uzywania.
H=biegi wysokie czyli sluzace do jazdy po drogach twardych

po lewej mamy te same przelozenia i dodatkowo blokade centralnego mechanizmu rozznicowego, ot tyle z filozofii...

Jesli jezdzisz po asfalcie na low,to wspolczuje... Laughing
Powrót do góry
komunikator tlen - status spik (wp kontakt)
egonszef

Czytelnik



Dołączył: 21 Lip 2008
Posty: 7
Skąd jesteś (miejscowość / region): z miasta
Posiadane auto: Land Rover Discovery 95' 3,9 benzin :) i firmowe sprinterki
Piwa: 0/0
Wysłany: Wto 02 Wrz 2008, 12:26
Temat postu:

Re: ( Land Rover Discovery ) Dzwignia Reduktora Land Rover Discovery 200TDI 1993r.


Po asfalcie zrobiłem dopiero co może ze 200 km, w tym przyprowadziłem sobie auto z wawy (on ze szwajcarii nim przyjechał ) i rozkręciłem wnętrze. I sam przyznam że nie pamiętam na jakiej pozycji była dźwignia gdy jeździłem. co by nie mówić dzięki za info.
Mam takie pytanie można by powiedzieć dziwne.. mianowicie gdzie się trzyma klucze do odkręcania kół?? bo ja u siebie znalazłem jedynie lewarek pod maską a klucze pewnie ktoś zakosił, pytam bo głupio będzie jeżeli się okaże że wożę ze sobą 2 komplety, a i muszę dokupić oddzielnie kluczyk do śruby zabezpieczającej a może się okazać że leży na swoim miejscu gdzieś Smile
Sprawdziłem jak to jest u mnie, na naklejce przy dźwigni ustawienia są jakby na odwrót do tego co zapamiętałem Smile Dla wyjaśnienia:
L
N
H
tak więc mając dźwignię w dolnej pozycji jeździłem po asfalcie, a muszę przyznać że się już wystraszyłem i zacząłem obawiać o moje odczucia podczas jazdy, no że coś mam schrzanione Smile
Powrót do góry
lr_olek

Dyskutant



Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 97
Skąd jesteś (miejscowość / region): z miasta
Posiadane auto: rant lower dyskowery trzy litry turbodizelinterkuler 5dźwi, niepelnoletni
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 11 Paź 2008, 15:16
Temat postu:

Re: ( Land Rover Discovery ) Dzwignia Reduktora Land Rover Discovery 200TDI 1993r.


egonszef napisał:
Po asfalcie zrobiłem dopiero co może ze 200 km, w tym przyprowadziłem sobie auto z wawy (on ze szwajcarii nim przyjechał ) i rozkręciłem wnętrze. I sam przyznam że nie pamiętam na jakiej pozycji była dźwignia gdy jeździłem. co by nie mówić dzięki za info.
Mam takie pytanie można by powiedzieć dziwne.. mianowicie gdzie się trzyma klucze do odkręcania kół?? bo ja u siebie znalazłem jedynie lewarek pod maską a klucze pewnie ktoś zakosił, pytam bo głupio będzie jeżeli się okaże że wożę ze sobą 2 komplety, a i muszę dokupić oddzielnie kluczyk do śruby zabezpieczającej a może się okazać że leży na swoim miejscu gdzieś Smile
Sprawdziłem jak to jest u mnie, na naklejce przy dźwigni ustawienia są jakby na odwrót do tego co zapamiętałem Smile Dla wyjaśnienia:
L
N
H
tak więc mając dźwignię w dolnej pozycji jeździłem po asfalcie, a muszę przyznać że się już wystraszyłem i zacząłem obawiać o moje odczucia podczas jazdy, no że coś mam schrzanione Smile


klucz od kol oraz trojkat i rurke do lewarka powinienes miec pod tylnym siedzeniem...nawet sa tam paski do utrzymania tego w porzadku...
Powrót do góry
komunikator tlen - status spik (wp kontakt)
Reklama








Wysłany: Sob 11 Paź 2008, 15:16
Temat postu:

reklama


Powrót do góry
romejko

Czytelnik



Dołączył: 26 Sie 2008
Posty: 1

Posiadane auto: Discovery
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 09 Sty 2009, 19:31
Temat postu:

Re: ( Land Rover Discovery ) Dzwignia Reduktora Land Rover Discovery 200TDI 1993r.


Czy w Discovery można odłączyć napędy, czy włączone są obie osie na stałe? Chodzi mi o biegi szosowe.
Powrót do góry
mucomor

Czytelnik



Dołączył: 18 Wrz 2009
Posty: 1
Skąd jesteś (miejscowość / region): lodzkie
Posiadane auto: disco200 tdi
Piwa: 0/0
Wysłany: Pią 18 Wrz 2009, 23:16
Temat postu:

Re: ( Land Rover Discovery ) Dzwignia Reduktora Land Rover Discovery 200TDI 1993r.


witam ,

mam problem z dzwignia przlaczajaca tryb pracy skrzyni biegow. Przez caly czas swieci sie pomaranczowa kontrolka na dwie osie ale auto jedzie na jednej osi ( tylnej ) w trybie szosowym. dodatkowo dzwignia przelacza tylko w lewo do przodu ( z trudem ) i jade wolno na terenowym , niestety nie wiem czy na cztery czy na dwa kola.
Czy moze ktos mial podobne problemy lub ma pojecie co z tym zrobic. Osobiscie nie przeszkadza mi to ale zbliza sie zima i boje sie niespodzianek na sliskiej nawierzchni, Sad
Powrót do góry
lr_olek

Dyskutant



Dołączył: 10 Sie 2008
Posty: 97
Skąd jesteś (miejscowość / region): z miasta
Posiadane auto: rant lower dyskowery trzy litry turbodizelinterkuler 5dźwi, niepelnoletni
Piwa: 1/0
Wysłany: Sob 21 Lis 2009, 00:23
Temat postu:

Re: ( Land Rover Discovery ) Dzwignia Reduktora Land Rover Discovery 200TDI 1993r.


jakim cudem disco moze jachac na tylnym napedzie jak TO AUTO MA STAŁY NAPĘD NA CZTERY KOŁA
Powrót do góry
komunikator tlen - status spik (wp kontakt)
Wyświetl posty z ostatnich:   
   Forum LAND ROVER Forum Strona Główna -> ( Land Rover Discovery ) Porady, problemy techniczne Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1
Ogłoszenia sprzedaży - Land Rover Discovery »

Opinie o samochodach Land Rover Discovery - testy użytkowników »


 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach

Popularne dyskusje w dziale: ( Land Rover Discovery ) Porady, problemy techniczne


Land RoverDiscovery Sport

146 900

2020r.

63 542 km

śląskie

Land RoverRange Rover Sport

67 000

2011r.

220 000 km

śląskie

Land RoverDiscovery Sport

96 900

2017r.

99 500 km

śląskie

Land RoverRange Rover VELAR

188 600

2019r.

161 537 km

podkarpackie

Land RoverDiscovery Sport

98 300

2017r.

95 663 km

podkarpackie





Powered by phpBB © 2001, 2006 phpBB Group




Serwis partnerski portalu www.auto.plSamochody to nasza pasja
Copyright © Profit 2003 - 2024 Created by idealneT and OM System