drodzu posiadacze landryny pytanie mam takie czy podczas wymiany uszczelki pod glowica konieczna jest wymiana szpilek czy jaczej n ie jest to konieczne pytam dlatego gdyz kompletne zestawy uszczelek zawieraja szpilki _________________ w kazdy zakret mozna wejść ale nie z kazdego mozna wyjść
Dołączył: 18 Lip 2011 Posty: 607 Skąd jesteś (miejscowość / region): Gdansk i poza..... Posiadane auto: Brak
Piwa: 41/0
Wysłany: Sro 14 Wrz 2011, 22:26
Temat postu:
Re: ( Land Rover Freelander ) szpilki glowicy
jezeli chcesz to zrobic po ludzku to i szpilki i szyne w misce olejowej w ktora sie szpilki wkrecaja trzeba wymienic (na nowy typ- usztywniony)
na odwal i na starej szpilce pojedzie - ale krotko _________________ The old rangies do not go mad, thay mad go
w RAVE jest pokazana procedura sprawdzania szpilek, czy nadają się ponownie czy nie, ja jestem zwolennikiem wymiany zawsze na nowe, magistralę olejową wymienia się wtedy na nowa, sztywniejszą, jeśli stosujesz nowy typ uszczelki MLS (np HG 1391), stosuj ją tylko i wyłącznie wtedy jeśli jesteś pewny że masz idealnie prosty blok silnika i tuleje cylindrów, z planowaniem głowicy też trzeba uważać gdyż naddatek jest mikroskopijnie mały, inaczej traci to sens. Śruby głowicy należy przykręcać, zgodnie z zaleceniem producenta 20 Nm i 2x180 stopni, chyba że producent uszczelki prawi inaczej, głowiczkę (camshaft carrier) należy uszczelnić klejem anaerobowym (loctite 510 lub innym), nie wolno stosować silikonu bo pozatykasz kanały olejowe, nie daj się zwieść mechanikom, jeśli zastosują silikon szlag to trafi w krótkim czasie... wymienić też należy uszczelniacze wałków i wyczyścić hydro popychacze bo będą klepać.... powodzenia
Jeszcze jedno bardzo ważne, przy zdjętej głowicy NIE WOLNO RUSZAĆ WAŁEM!!!, mogą powyłazić tuleje cylindrów, po zdjęciu głowicy cylindry należy zabezpieczyć przed możliwością poruszenia ich w bloku silnika, najlepiej takie zabezpieczenie zrobić sobie samemu wykorzystując stare śruby kawałek rurki i podkładkę lub blaszkę, jeśli po rozpięciu rozrządu (w ustawieniu na znakach), zdjęciu głowicy, tłoki nie są w jednej pozycji tzn środkowej tylko jest minimalna różnica to znak że małe kółko napędzające pasek rozrządu (na wale) wymaga wymiany bo się niestety wyrąbało, te silniki są dość trudne do ogarnięcia dla pana Staszka z młotkiem.....
bez klucza dynamometrycznego nie da się tego zrobić by było dobrze!
czyli kompletny zestaw uszczelek zastosuje jesli chce polatac troche nie mam czasu na wieczne naprawy tylko na delektowanie sie jazda _________________ w kazdy zakret mozna wejść ale nie z kazdego mozna wyjść
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Popularne dyskusje w dziale: ( Land Rover Freelander ) Porady, problemy techniczne
Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies. Są to pliki instalowane
w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem,
poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika,
utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy
(dostosowania treści reklamy do Twoich indywidualnych potrzeb).
To dzięki plikom cookies można logować się na forum.
Informujemy, że istnieje możliwość
określenia przez użytkownika serwisu warunków przechowywania lub uzyskiwania dostępu do informacji
zawartych w plikach cookies za pomocą ustawień przeglądarki lub konfiguracji usługi.
Szczegółowe informacje na ten temat dostępne są u producenta przeglądarki, u dostawcy usługi dostępu
do Internetu oraz w Polityce prywatności plików cookies.